چه مکان هایی به ساب زدن نیاز دارد ؟

با توجه به اینکه ابتدا باید بدونیم ساب زدن یعنی چی و چه سطح های ساب زده می شوند ؟

ساب زدن فعالیتی است که توسط دستگاه های ساب زنی بزرگ و قابل حمل انجام می شود و بر روی سطح های سنگ ، سرامیک ، بتن ، موزاییک ، کفپوش پارکت و لمنیت ، آسفالت و … انجام می شود و سبب می شود که سطح مورد نظر تمیز گردد به این فرآیند انجام شده ساب زدن گفته می شود. اصولا سطح هایی که کثیف ، کدر ، جرم به خود می گیرند نیاز به ساب زدن دارند. اصولا شستن سنگ کف خانه موجب می گردد تا خدمات ساب زدن به محیط نیاز پیدا کند که این امر موجب می گردد تا سطح تمیز گردد. و زیبا سازی سنگ انجام گیرد.

ساب زدن سنگ ها

با توجه به این موضوع که سنگ ها یکی از اصلی ترین سطح ها را تشکیل می دهند و باید آنها را جزو اصلی ترین سطح تشکیل دهنده دانست برای همین انجام خدمات ساب زنی بر روی سنگ هایی از قبیل : تراورتن ، گرانیت ، دهبید ، مرمریت ، سنگ چینی ، انواع سنگ های اسلب خارجی و ایرانی ، سنگ تایل ، سنگ بوک مچ و فور مچ و … را شامل می شود که با توجه به نوع و جنس سنگ انواع فعالیت ساب زنی و کف سابی و سنگ سابی که بر روی سنگ انجام می شود بسیار متفاوت می باشد.

با توجه به نوع سنگ باید از لقمه ساب مخصوص به سنگ استفاده کنیم تا بتوانیم براقیت و جذابیت از دست رفته سنگ را برگردانیم. با توجه به این که سنگ ها در نمای ساختمان در کف پذیرایی و آشپزخانه ، در پله ها و راه پله ها ، در دیوار حیاط و راهرو ها و اصولا برای تمامی قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می شود و می توان سنگ ها ساب زنی و کف سابی و سنگ سابی انجام داد.

با توجه به این موارد گفته شده ممکن است که سنگ ها پس از مدتی استفاده از براقیت و شفافیت اولیه خود کاسته شده و همچنین کثیف و تیره و تار گردد و در مواقعی هم ممکن است که جرم ، چسب ، ملات ساختمانی بر روی سنگ قرار بگیرد و ظاهری جذاب به خود نگیرد و همین امر موجب می شود که نیاز به ساب زدن ، کف سابی و سنگ سابی پیداکند.

ساب زدن سرامیک ها

با توجه به این مورد که سرامیک ها مواد اصلی و تشکیل دهنده آنها از سیمان می باشد و یک لایه به صورت کاملا شفاف دارند و باید ساب زده شوند ولی ساب سرامیک ها که اصولا به کفسابی سرامیک گفته می شود در اصل فرچه سابی صورت می گیرد چرا که اگر کفسابی بر روی سرامیک ها انجام شود سبب می شود که لایه براق خود را از دست بدهد به خاطر همین موضوع از فرچه سابی برای سرامیک ها استفاده می شود تا کثیفی و جرم و لکه هایی که بر روی سرامیک ایجاد شده است از بین برود.

ساب زدن موزاییک ها

موزاییک ها هم که در صنعت به دوشکل وجود دارد که به آنها موزاییک های ساده و موزاییک های شیاردار می گویند.

موزاییک های ساده را می توان ساب زنی کرد و همچنین خدمات کفسابی بر روی سطح مورد نظر انجام داد تا سطح موزاییک سفید و تمیز گردد.

موزاییک های شیار دار را نمی توان فرآیند ساب زنی را بر روی آنها انجام داد چرا که اگر ساب زنی بر روی موزاییک های شیاردار صورت پذیرد سبب می شود که موازییک از بین برود و باید از فرچه سابی موزاییک کمک بگیریم تا موزاییک ها آسیب نبینند.

ساب زدن کفپوش ( پارکت و لمینت)

با توجه به اینکه امروزه از کفپوش های پارکت و لمینت برای سطح های مختلف استفاده می شود و به صورت دومینو وار کنار هم قرار می گیرند و به سطح زمین می چسبند و همین امر موجب می شود که پس از مدت ها از نصب کفپوش ، کدر شدن و کثیف شدن سطح کفپوش خودنمایی کند و نیاز باشد که فرآیند ساب زدن بر روی کفپوش انجام شود همکاران ما در مجموعه کریمی با استفاه از دستگاه های مخصوص به کفسابی خدمات ساب زنی را انجام می دهند و سبب می شود که سطح کفپوش تمیزی و براقیتش چند برابر شود و برای همین موضوع سطح کفپوش ها با دستگاه های مخصوص به خود کفسابی انجام می شود و لقمه ساب های مخصوص به خود را دارد.

ساب زدن بتن

اکثر پارکینگ های عمومی ، سوله ها ، کارخانه ها و ... که سطح آن ها از بتن می باشد نیاز است که ساب زدن صورت بگیرد تا بتواند پستی و بلندی های سطح بتن از بین برود و همچنین در مواقعی که بر روی سطح بتن آلایندگی از قبیل روغن ماشین ، چسب و گازوئیل ریخته شده است را از بین ببریم. و با ساب زدن توسط دستگاه می توانید این عیب و ایرادها را در سطح بتن نداشته باشید. البته که خدمات کفسابی آجر نیز انجام می گیرد که بر روی محیط هایی که سطح آنها از آجر است این خدمات صورت می پذیرد.

ساب زدن آسفالت

خیلی کم هستند افرادی که از ساب زدن سطح آسفالت را می خواهند انجام دهند و باید نسبت به ساب زدن سطح مورد نظر اقدام شود مواردی که موجب می شود سطح آسفالت نیاز به کفسابی داشته باشد را می توان از بین بردن پستی و بلندی سطح آسفالت و همچنین اگر مواردی از قبیل ریخته شدن روغن و چسب بر روی آسفالت باشد نیاز است که از بین برود.

ما در مجموعه کریمی به انجام کلیه خدمات ساب زنی مشغول می باشیم و تمامی مواردی را که در بالا نامبرده ایم به طور کاملا تخصصی و تضمینی انجام می دهیم.

خدمات دیگر در مجموعه انجام می گیرد که می توان به نماشویی با واترجت ، نماشویی با راپل ، پیچ و رولپلاک نما و … اشاره کرد که این خدمات موجب می گردد تا سطح نمای ساختمانی تمیز و براق گردد.