چگونه لکه های سنگ را پاک کنیم

با توجه به نوع لکه هایی که بر روی سنگ ها ایجاد می شود می توان گفت که لکه های سنگ را می توان پاک کرد که یکسری از لکه ها با توجه به نوعی که دارند بسیار سنگ پاک می شوند و نمی توان از روش های خانگی برای پاک کردن سنگ ها استفاده کرد. ولی یکسری از لکه ها با توجه به راحتتر پاک شدن می توان از روش های خانگی و به کمک پاک کننده هایی که در بازار وجود دارد کار آنرا پاک کرد . در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد پاک کردن لکه های سنگ می پردازیم که چگونه می توان به این سوال پاسخ داد که چگونه لکه های سنگ را پاک کنیم ؟

پاک کردن لکه سنگ

از بین بردن لکه های چسبیده به سنگ مرمریت و دهبید و …

با توجه به نوع سنگ هایی از جمله مرمریت و دهبید و … که به صورت کاربردی در سنگ های میز غذا خوری و سنگ میزعسلی ها و سنگ کانتر استفاده می شود می توان گفت که بیشتر در معرض کثیف شدن و جرم بستن هستن و ممکن است در اثر یک بی توجهی این سنگ ها لکه ایجاد شود زمانی که مایعی اسیدی بر روی سنگ ریخته شد می توان با آب گرم این لکه را از بین برد و البته در مواردی با توجه به بافت سنگ های مرمریت و دهبید و … سبب می شود که مواد اسیدی به بافت های سنگ آسیب بزنند و نتوان با آب گرم و مواد تمیز کننده سنگ را به حالت اولیه تبدیل کرد.

در این مواقع توصیه ما استفاده از ساب زن دستی برای سنگ کرانیت می باشد که همکاران ما با استفاده از دستگاه های قابل حمل ساب زن این کار را انجام می دهند و سبب می شود که سنگ در کمترین زمان ممکن تمیزی و شفافیت و براقیت اولیه خود را به دست آورد. البته باید کسی که کار ساب زدن با دست برای سنگ را انجام می دهد حرفه ای و با تجربه باشد چرا که در اثر رعایت نکردن اصول کفسابی و ساب زدن دستی ممکن است که به سنگ آسیب برساند.

چگونگی پاک کردن لکه سنگ با کفسابی

از بین بردن لکه ها با استفاده از تمیز کننده های لکه بر

در برخی از مواقع زمانی که سنگ ها لکه ها و جرم هایی را به خود می گیرند می توان آنها را با استفاده از لکه برهای مخصوصی که برای تمیز کاری وجود دارد از بین برد. البته باید به نوع و جنس سنگ ها توجه داشت چرا که در برخی مواقع سبب می شود که این تمیز کننده های لکه بر با سنگ سازگاری نداشته باشد و سنگ تمیز نگردد هیچ ، چه بسا باعث آسیب زدن به سنگ شود.

برای اینکه بخواهید بدانید که لکه هایی که بر روی سنگ ها و سطح ها ایجاد شده است را می توان با تمیزکننده های لکه بر از بین برد باید به این موضوع توجه داشته باشید که آیا لکه بر روی سنگ وجود دارد یا به بافت سنگ نفوذ کرده است اگر بر رویه ی اصلی سنگ بود و به سطح سنگ نفوذ نکرده بود می توان با مواد مخصوص و دستمال این لکه را از بین برد ولی اگر به سطح سنگ نفوذ کرده باشد باید حتما کفساب این کار را انجام دهد.

از بین بردن لکه های چسبیده به سنگ با کفسابی

زمانی که لکه هایی از قبیل چسب ، موادی که مدت هاست بر روی سنگ مانده و تبدیل به جرم شده ، موادی اسید و جوهر نمک که باعث شده است سنگ آسیب ببیند و تغییر رنگ دهد در همچین مواقعی که نمی توان با ابزارها و مواد تمیز کننده این کار را انجام داد باید از کفساب کمک گرفت که با کار کفسابی این کار را انجام داد. سرامیک شویی نیز همانند خدمات کفسابی می باشد که بر روی سطح سرامیک ها انجام می گیرد.

البته مجموعه ای که کار کفسابی را انجام می دهند بسیار مهم می باشد چرا که کفساب با تجربه با توجه به نوع سنگ ، جنس سنگ و میزان عمق آسیب دیده شده از سنگ شروع به کفسابی می کند و در اصطلاح یک لایه از سنگ را بر می دارد تا لکه از بین برود و این کفسابی باعث می شود که سنگ طول عمر بیشتری پیدا کند و همچنین لکه ها و جرم ها از بین برود و اگر سنگ دارای پستی و بلند باشد برطرف گردد ، در مواقعی که سنگ کدر و مات شده است با استفاده از کفسابی باعث درخشندگی سنگ می گردد.

ساب زنی سنگ جهت پاک کردن لکه سنگ

از بین بردن لکه ها با سنگ سابی

برای سنگ هایی که لکه ها و جرم هایی دارند می توان با استفاده از سنگسابی این کار را انجام داد و دستگاه های ما در مجموعه سنگسابی کریمی از نوع ایتالیایی ، آلمانی و ایرانی می باشد و دستگاه ها با توجه به میزان لکه ها و میزان جرم هایی که باید از روی سنگ پاک گردد در سطح استفاده می شود. البته که خدمات ساب زدن دستی سنگ کابینت هم از نمونه خدمات سنگ سابی می باشد که با دستگاه های کوچک دستی انجام می گیرد.

تمامی خدمات ما برای پاک کردن لکه های سنگ می توان گفت که به صورت تضمینی می باشد و برای دخشندگی سنگ ها کار کفسابی و سنگسابی هم صورت می گیرد. خدمات ما در مجموعه کریمی به نماشویی هم مربوط می باشد که این خدمات برای شستشوی نمای شیشه ای ، شستشوی نمای آجری و … پرداخته می شود.

خدمات سنگ سابی برای پاک کردن لکه