نماشویی و روش های آن :

امروزه برای شستن نمای ساختمان ها از نماشویی استفاده می کنند چرا که هم آب کمتری را استفاده می شود و همچنین از روش های سنتی که با آب گرفتن به نما شستشو انجام می شد و در این حالت چه بسا که تمیز نمی شد بلکه یک لایه از گرد و غبار از روی نمای ساختمان گرفته می شد و پس از خشک شدن نما دوباره لکه هایی که برروی نما بود باقی می ماند چرا که فقط شستشوی با آب کافی نیست. و چون نمای شیشه ای باید خشک شود در گذشته با کمک نصب داربست به خشک کردن نمای شیشه ای می پرداختند که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود و هم اینکه زمان زیادی را صرفه شستشوی نمای شیشه ای صورت می گرفت.

از چه روشی برای شستشوی نما استفاده می گردد ؟

برای شستن نمای شیشه ای می توان از نماشویی به کمک راپل استفاده کرد چرا که نماشویی با راپل فرد راپل کار به وسیله طناب های مخصوص از ساختمان آویزان می شود و اگر در صورتی که به کمک دستگاه واتر جت بخواهد کار شستشو را انجام دهد در این صورت فشار را به میزان مقاومت شیشه نزدیک می کند تا آسیبی به شیشه وارد نشود و پس از گرد و خاک گیری به کمک یک طی و سطلی که در داخل آن مواد مخصوص شستشوی نمای شیشه ای است به شستشوی شیشه اقدام می کنند.

شستن نمای شیشه ای
شستشوی شیشه با راپل

تفاوت شستشوی نمای شیشه ای به روش گذشته و امروزی :

در صورتی که بخواهیم با هم مقایسه کنیم باید ابتدا بگوییم که برای برج ها و ساختمان های بلند نمی توان از شستشوی نمای شیشه ای به کمک داربست اقدام شود چرا که این کار عملا شدنی نیست. همچنین برای ساختمان های بزرگ و مجتمع ها نمی توان از نصب داربست کمک گرفت چرا که اگر هم از لحاظ عملی شدنی باشد صرفه اقتصادی ندارد و هزینه ها بسیار بالا می رود.

همانطور که گفته شد برای شستشوی با کمک داربست هزینه ی نماشویی به علاوه هزینه داربست باید پرداخت گردد چرا که فرد نماشوی باید بر روی سطحی که داربست می باشد بیایستد و کار شستشو را انجام دهد.

اما در شستشوی نمای شیشه ای به کمک راپل فرد با کمک طناب مخصوص از ساختمان آویزان می شود و کار شستشو را از بالا به پایین انجام می دهد و بدون اینکه بخواهد هزینه ای اضافی را در برداشته باشد و فقط هزینه ی نماشویی به فرد نماشوی پرداخت می شود.

معایب و مزایای نماشویی به کمک داربست :

مزایای آن را فقط می توان به این موضوع اشاره کرد که هر فردی بخواهد کار شستشوی نما را انجام دهد می تواند شروع به شستشوی نمای شیشه ای کند چرا که سطحی وجود دارد که بر روی آن قرار بگیرد و آن داربست است.

معایب این روش را می توان به هزینه بالا چرا که یک هزینه برای داربست و یک هزینه برای شستشوی نما باید پرداخت کند.و همچنین می توان از زمان طولانی برای تمیز کاری نمای ساختمان که در این روش ایجاد می شود را نسبت به شستشوی نمای ساختمان به کمک داربست اشاره کرد.

شستشوی نمای شیشه ای

معایب و مزایای شستشو نما به کمک راپل

مزایای این روش را می توان گفت که نسبتا در زمان کوتاه مدتی شما می توانید شستشوی نمای شیشه ای خود را تحویل بگیرد و همچنین صرفه ی اقتصادی که دارد را می توان در این روش اذعان داشت.

معایب را فقط می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر فرد راپل کار دارای تخصص کافی نباشد در اثر بی تجربگی و اشتباه می تواند زندگی خود را تمام شده بداند چرا که سقوط از ارتفاع رخ می دهد.

در تخصص همکاران ما خدمات ساب زنی و کفسابی نیز می باشد که این خدمات توسط همکارانمان به صورت اصولی و درست انجام می گردد. ساب زدن سنگ ها و همچنین خدمات کفسابی نیز از فعالیت های ما در مجموعه کریمی است و همچنین اگر بخواهیم از ویژگی کفسابی خوب اشاره کنیم باید بگوییم که این خدمات توسط دستگاه با افراد با تجربه و متخصص صورت می پذیرد و همچنین که خدمات نماشویی ، پیچ و رولپلاک نما ، کار در ارتفاع انجام می شود خدمات کفسابی ، سنگ سابی ، ساب زنی دستی ، کفسابی انواع کفپوش لمینت و … نیز صورت می پذیرد.

نماشویی نما شیشه ای